Veelgestelde vragen consument / zakelijk

 

Lees hier de antwoorden op veelgestelde vragen van de Nationale Spoed Centrale gebruikers. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0800 1606 (gratis).

Algemeen

Hoe werkt de Nationale Spoed Centrale?

1. U heeft een probleem in of om het huis;
2. U belt naar 0800 1606 (gratis);
3. U krijgt een medewerker van ons servicecenter aan de lijn;
4. U legt uit wat uw probleem is;
5. U wordt doorverbonden met een vakman bij u uit de buurt.

Wat moet ik doen als ik een afspraak wil annuleren?

Als u een afspraak wilt annuleren, kunt u rechtstreeks contact opnemen met het bedrijf waarmee u bent doorverbonden. Heeft u geen contactgegevens van het bedrijf? Neem dan contact op met de Nationale Spoed Centrale en wij helpen u verder.

Welke bedrijven zijn aangesloten bij de Nationale Spoed Centrale?

de Nationale Spoed Centrale is een landelijk netwerk van loodgieters, CV monteurs, dakdekkers, rioolontstoppers, slotenmakers, glaszetters en elektriciens. Door heel Nederland zijn er per beroep vakspecialisten bij ons aangesloten. Op de pagina Wie doen er mee? vindt u per beroep welke bedrijven bij ons landelijk netwerk zijn aangesloten.

Ik heb een vraag, opmerking of klacht. Hoe kan ik contact opnemen?

Voor meer informatie over onze dienst of voor het doorgeven van een opmerking of klacht kunt u op verschillende manieren contact met ons opnemen. Neem telefonisch contact op via het telefoonnummer 088 123 04 33, stuur een e-mail naar info@09000800.nl of vul het contactformulier op onze contactpagina in. Als u het contactformulier heeft ingevuld, nemen wij zo snel mogelijk contact op met u.
Contact en bereikbaarheid

Wanneer is de Nationale Spoed Centrale bereikbaar?

Voor spoedproblemen kunt u 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bellen naar de Nationale Spoed Centrale.

Op welke manieren kan ik contact opnemen met de Nationale Spoed Centrale?

– door te bellen naar 0800 1606 (gratis).
– door uw telefoonnummer in te vullen op de homepagina van de Nationale Spoed Centrale. U wordt direct teruggebeld door één van onze medewerkers.
– door één van onze medewerkers aan te spreken via de chat op onze website (rechts onderin beeld).

Voor welke problemen kan ik naar de Nationale Spoed Centrale bellen?

Voor bijna alle problemen in en rond het huis kunt u naar de Nationale Spoed Centrale bellen. Enkele voorbeelden zijn:
Stroomstoring
Inbraakschade
CV Storing
(Dak)lekkage
Afvoer verstopping (in uw WC / gootsteen / badkuip / riool)
Glasschade
Kortsluiting
Sleutels kwijt
Schade aan dak(bedekking)

Kan ik ook naar de Nationale Spoed Centrale bellen als ik geen spoedprobleem heb, maar wel een vakman nodig heb?

Ja, onze vakmannen behandelen ook aanvragen waar geen spoedhulp nodig is. Bel naar de Nationale Spoed Centrale en u kunt een offerte aanvragen voor bijvoorbeeld het verbouwen van een badkamer, het aanleggen van waterleidingen, het plaatsen van een nieuw dak, het vervangen van glas of installeren van een nieuwe groepenkast.

Ik heb een huurwoning, kan ik ook naar de Nationale Spoed Centrale bellen?

Mocht u problemen hebben in uw huurwoning, neem dan eerst contact op met de eigenaar van de woning of uw woningcorporatie. In de meeste gevallen hebben zij vaste servicecontracten voor het oplossen van problemen in en om het huis. Mochten zij aangeven dat u de problemen zelf op moet lossen, dan kunt u contact op nemen met de Nationale Spoed Centrale.
Kosten

Wat kost het om te bellen met de Nationale Spoed Centrale?

Als u de Nationale Spoed Centrale belt, betaalt u (gratis).

Wat kost het om een vakman in te schakelen?

De kosten om een vakman in te schakelen zijn per bedrijf verschillend, omdat onze vakmannen allen hun eigen tarieven hanteren. De kosten zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals de omvang van de klus en de voorrijkosten. Als u belt naar de Nationale Spoed Centrale, schakelen wij u aan de hand van uw gegevens door naar de dichtstbijzijnde vakman. Vraag de vakman gerust eerst naar de kosten voor het uitvoeren van uw klus.